Ondernemen zonder zorgen!

Een externe klachtenregeling voor zorgaanbieders

Ben jij als zzp’er werkzaam in de cosmetische, medische, geestelijke of complementaire/alternatieve zorg? En herken jij je hierin? Je moet als zelfstandig ondernemer al zoveel, belasting, verzekeringen, opdrachtgevers, administratie en dan komt daar ook nog eens een wetgeving bij die niet voor veel duidelijkheid zorgt.

Ken ik me verzekeren voor de Wkkgz?
Kan ik ergens lid worden zodat ik voldoe aan de eisen van de Wkkgz?
Waarom heb ik in hemelsnaam een klachtenregeling nodig?

Deze en nog veel meer vragen krijgen wij dagelijks van ondernemers, omdat zij simpelweg niet begrijpen hoe zij kunnen voldoen aan de Wkkgz. 

Stel, er komt elke maand of week een cliënt bij jou in de praktijk of salon en eigenlijk vind jij het helemaal niet prettig om deze cliënt te moeten behandelen.  Ze klaagt altijd, slaat je adviezen in de wind en weigert aan goede nazorg te doen. Niet echt je ideale klant zeg maar!

Jij als ondernemer bent ervoor verantwoordelijk dat jouw cliënten geen geestelijke- of lichamelijk schade oplopen tijdens jouw behandeling. Er rust op jouw schouders dan ook een flinke verantwoordelijkheid.

Toch kan een ‘foutje’ snel gemaakt zijn en in sommige gevallen zelfs met grote gevolgen.

“Hoe fijn is het als jij als zzp’er alle wettelijke eisen in een keer op orde hebt”

Dat de cliënt ten allen tijden de mogelijkheid moet hebben om een klacht in te kunnen dienen staat als een paal boven water. Toch ontstaat er nog vaak discussie over dit onderwerp met zelfstandige zorgverleners.
Ze vinden het onzin en geldklopperij en achten zichzelf prima in staat een klacht op te lossen. Als zorgverlener ga je er uiteraard niet vanuit dat jij schade toebrengt aan degene die jij behandeld of verzorgd, toch is deze kans heel reëel.

Wanneer jij als zzp’er besluit om geen klachtenregeling te voeren binnen jouw onderneming voldoe je niet aan de eisen die de wet jouw als zelfstandige zorgprofessional stelt, maar zorg je er ook voor dat cliënten met hun onvrede direct naar de inspectie gezondheidszorg moeten stappen bij onvrede, conflict of een klacht.

Wanneer een cliënt gedwongen is om stappen te nemen richting de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg) worden er voor jou als zorgprofessional ook sancties opgelegd. Dit houd in dat je een boete krijgt omdat je niet voldoet aan de wetgeving die op jou van toepassing is.

Dit is uiteraard de minst leuke kant van de wetgeving omdat jij als zorgaanbieder kosten moet maken voor jouw cliënten zodat jij aan de wet voldoet. Voor slechts €397 per jaar heb jij de wettelijke eisen op orde. Jij en je cliënt kunnen dan gebruik maken van een klachtenfunctionaris en mocht het nodig zijn een geschillencommissie. Met deze totaaloplossing heb je ook meteen dekking via een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, mocht er een boete opgelegd worden door de geschilleninstantie.

Na het aanmelden krijg je toegang tot onze online methode, met daarin alle documenten die noodzakelijk zijn om de eisen van de Wkkgz compleet op orde te brengen.

Ben jij een zorgaanbieder en wil jij graag zorgeloos ondernemen?
Wil jij jouw cliënten het allerbeste bieden wat zij verdienen?
Wil jij als een professional gezien worden?

Sluit je dan vandaag nog aan bij Zorg voor Zzp, dan voldoe jij direct aan de eisen omtrent de Wkkgz.

 

 

WAT GEBEURD ER ALS JE JE AANMELD?

  • Je bent direct lid van Zorg voor Zzp en daarmee heb je toegang tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris en erkende geschilleninstantie.

  • Mocht er schade ontstaan of een boete opgelegd worden, dan ben je hier ook voor verzekerd met onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering. 
  • Je krijgt direct toegang tot de online omgeving, waarmee je alle eisen stap voor stap op orde kunt brengen. (Geen zorgen, we hebben alles al voorbereid dus het kost je hooguit een paar uur om alles voor jezelf in te richten)

  • Al meer dan 1000 mensen hebben zich bij ons aangesloten en daarmee de Wkkgz eisen voor hun onderneming op orde gebracht. 

 

Aanmelden