ERKENDE KLACHTENREGELING MET GESCHILLENINSTANTIE
Voor ondernemers die moeten voldoen aan de kwaliteitswetgeving Wkkgz
Ben jij als ondernemer werkzaam in de cosmetische, medische, geestelijke,
complementaire, of alternatieve branche?
Dan krijg je als zelfstandig ondernemer te maken met de kwaliteitswetgeving Wkkgz en de meldplicht uit de Wtza. Deze laatste dwingt je als ondernemer de Wkkgz eisen op orde te brengen.
Een van de eisen binnen de Wkkgz is dat je bent aangesloten bij een erkende klachten- en geschillenregeling, zodat jouw cliënten altijd terecht kunnen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris bij klachten.

DOOR JE BIJ ONS AAN TE SLUITEN
WAAROM KIES JE VOOR ZORG VOOR ZZP?
Kies je voor de klachtenregeling van Zorg voor Zzp, dan ben je verzekerd van kwaliteit
HOE WORDEN KLACHTEN BIJ ONS AFGEHANDELD?
Je ontvangt een klacht van een van je cliënten en jullie komen er samen niet uit, je cliënt heeft dan de mogelijkheid om de klacht neer te leggen bij onze klachtenfunctionaris.
Heeft er een incident plaatsgevonden waarbij er schade is ontstaan? Klinkt wellicht als iets groots maar kan ook ontstaan door een klein foutje. Bijvoorbeeld: Een pedicure die tijdens het verwijderen van eeltplekjes het mesje verkeerd plaatst waardoor er een sneetje ontstaat. Dit gaat vervolgens ontsteken, waardoor de cliënt tijdelijk niet kan werken. Zulke voorbeelden zijn ook te bedenken voor andere beroepen in de cosmetische, medische, geestelijke of complementaire/alternatieve zorg. Zo kan een klein foutje grote gevolgen hebben.
Volgens de Wkkgz neem je dergelijke voorvallen op in het cliëntendossier. Je evalueert ze om te onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren zodat je er in de toekomst van kunt leren. Kun je de klacht van je cliënt niet naar tevredenheid oplossen? Dan kan er een klachtenprocedure gestart worden.

WKKGZ BASIS PAKKET
€ 5,99 per maand

DE WKKGZ IS MEER DAN ENKEL EEN KLACHTEN- EN GESCHILLENREGELING
Als zorgaanbieder krijg je te maken met de Wkkgz, dat is ook de reden dat jij op deze pagina terecht bent gekomen. Je wilt graag de eisen omtrent deze kwaliteitswetgeving op orde krijgen.
Wanneer is onze klachten- en geschillenregeling geschikt voor je:
BENIEUWD HOE JE DE OVERIGE WKKGZ EISEN OP ORDE KUNT KRIJGEN?
Kijk dan eens naar onze totaaloplossingen, waarbij je met onze unieke methode de kwaliteitseisen op orde gaat brengen. We bieden daarin ook de mogelijkheid aan voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
WKKGZ CHECKLIST
Weet je niet welke overige eisen er nog meer zijn?
Als ondernemer en zorgaanbieder krijg je te maken met wet- en regelgeving. Dit zijn onder andere zaken die komen kijken bij het ondernemerschap, maar specifiek voor zorgaanbieders is er de Wkkgz. Download het gratis eBook en leer hoe je kunt voldoen aan de Wkkgz.
WTZA STAPPENPLAN
Sinds 1 Januari 2022 is er de Wtza!
Naast de Wkkgz is er ook de meldplicht uit de Wtza. Deze wetgeving dwingt je als ondernemer de eisen omtrent de Wkkgz op orde te hebben. Voor 1 Juli 2022 moet je voldaan hebben aan de meldplicht, om een boete te voorkomen. Hoe je hieraan kunt voldoen hebben voor je uiteengezet in het Wtza stappenplan.