Ben ik verplicht om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten volgens de Wkkgz?

Als een cliënt een klacht heeft waar, ook met een onafhankelijke klachtenfunctionaris, geen oplossing voor gevonden kan worden, ligt het uiteindelijke besluit bij een geschillencommissie. Een geschillencommissie kan een boete tot €25.000,-  opleggen en het besluit van de geschillencommissie is bindend. Dit soort grote bedragen zijn vaak lastig te reserveren voor zzp’ers en daarom wordt er geadviseerd om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering zorgt ervoor dat uw bedrijf verzekerd is tegen schade aan personen en spullen van anderen. Als je dan een onverwachtse, hoge boete krijgt, hoef je niet meteen in paniek te raken.

Kortom, een klacht en een claim lopen snel in elkaar over als je een ontevreden klant hebt die misschien ook nog eens een schadevergoeding eist. Het is daarom handig om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te hebben, maar het is zeker niet verplicht. Ben je benieuwd wat dan wel alle verplichtingen binnen de Wkkgz zijn? Klik dan hier!

OOK INTERESSANT VOOR JOU

pexels-karolina-grabowska-5387261-scaled-e1651840795338

Checklist Wtza, Moet jij als ondernemer voldoen aan deze wetgeving?

pexels-rodnae-productions-5921660-scaled

Voldoen aan de Wtza, dan heb je een eHerkenning nodig. Hoe doe je dat?

1 miljoen mensen in Nederland gezond laten leven - in gesprek met Drs. Richard de Leth

1 miljoen mensen in Nederland gezond laten leven – in gesprek met Drs. Richard de Leth

DIRECT AANMELDEN VOOR DE KLACHTENREGELING?